Ми на Facebook

Калькулятор расчета пеноблоков смотрите на этом ресурсе
Все о каркасном доме можно найти здесь http://stroidom-shop.ru
Как снять комнату в коммунальной квартире смотрите тут comintour.net Самое современное лечение грыж

Права та обов'язки учнів

 

Учні мають право:

 

- на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

 

- на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;

 

- на доступ до інформації з усіх галузей знань;

 

- брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

 

- брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

 

- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);

 

- брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

 

- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

 

- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;

 

- на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні.

 

Учні зобов’язані:

 

- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

 

- дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;

 

- бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

 

- дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

 

- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

 

- дотримуватися правил особистої гігієни;

 

- піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;

 

- дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;

 

- діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;

 

- дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);

 

- дотримуватися ділового стилю одягу;

 

- займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.

 

Учням забороняється:

 

- допускати прояви грубості, вульгарності;

 

- палити у приміщеннях і на території навчального закладу;

 

- використовувати петарди;

 

- вживати алкогольні вироби, наркотичні та токсичні речовини;

 

- псувати державне, громадське та особисте майно.

 

Заохочення і покарання учнів:

 

Учні, які відзначилися у навчанні, праці заохочуються подякою з занесенням до особової справи, Похвальним листом „За відмінні успіхи у навчанні”, Похвальною грамотою „За особливі успіхи у вивченні окремих предметів”, цінними подарунками, туристичними путівками тощо.

 

По закінченні школи учні, які мають високий рівень навчальних досягнень, нагороджуються Похвальними грамотами, золотими і срібними медалями.

 

За рішенням виконкому для учнів, які мають високий рівень навчальних досягнень, та переможців олімпіад встановлюються учнівські стипендії.

 

У випадку порушення норм і правил поведінки, псування шкільного майна, навчального обладнання, не виконання внутрішнього розпорядку школи до учнів можуть застосовуватися такі міри дисциплінарного покарання:

 

- зауваження вчителя;

 

- зауваження чи догана директора школи;

 

- догана директора школи у присутності всіх учнів;

 

- направлення подання щодо порушника до підрозділу кримінальної міліції у справах неповнолітніх для вирішення питання про притягнення батьків (осіб, що їх замінюють) до адміністративної відповідальності та взяття на профілактичний облік у встановленому Законодавством порядку;

 

- клопотання про позбавлення учня статусу школяра, виключення зі школи.

 

Рішення про позбавлення статусу школяра приймається на загальних зборах колективу з урахуванням думки органів учнівського самоврядування, громадської думки та погодження із управлінням у справах сім’ї та молоді.

 

Учні, які порушили адміністративне право або вчинили злочин, за поданням правових органів ставляться на облік, як правопорушники, а в разі притягнення до кримінальної відповідальності – виключаються зі школи.

 

За нанесення умисних матеріальних збитків майну чи обладнанню учнями субсидарну матеріальну відповідальність несуть батьки або особи, які їх замінюють.

 

 

 

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ У СПРАВАХ СІМ'Ї ТА МОЛОДІ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

Н А К А З
16.01.2004 N 5/34/24/11

 

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
22 січня 2004 р. за N 99/8698

 

Про затвердження Порядку розгляду звернень
та повідомлень з приводу жорстокого поводження
з дітьми або реальної загрози його вчинення


На виконання п. 2 Державної програми запобігання дитячій бездоглядності на 2003-2005 роки, затвердженої Указом Президента України від 21.02.2003 N 154/2003 , та з метою правового захисту дітей

Н А К А З У Є М О:

1. Затвердити Порядок розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення (додається).

2. Зазначений Порядок довести до відома органів місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування, закладів, які їм підпорядковані, для використання в роботі.

3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників Міністра внутрішніх справ України, Міністра освіти і науки України, Міністра охорони здоров'я України, Голови Державного комітету України у справах сім'ї та молоді відповідно до покладених на них обов'язків.

Державний комітет України
у справах сім'ї та молоді
Голова Комітету В.І.Довженко

Міністерство внутрішніх справ України
Міністр М.В.Білоконь

Міністерство освіти і науки України
Міністр В.Г.Кремень

Міністерство охорони здоров'я України
В.о. Міністра В.В.Загородній

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Державного комітету України
у справах сім'ї та молоді,
Міністерства внутрішніх справ України,
Міністерства освіти і науки України,
Міністерства охорони здоров'я України
16.01.2004 N 5/34/24/11

 

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
22 січня 2004 р. за N 99/8698

 

ПОРЯДОК
розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження
з дітьми або реальної загрози його вчинення

 

Розділ 1. Загальні положення


1.1. Кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Держава здійснює захист дитини від усіх форм фізичного та психічного насильства, образи, недбалого й жорстокого поводження з нею, експлуатації, включаючи сексуальні домагання, у тому числі з боку батьків або осіб, які їх замінюють.

1.2. Цей Порядок визначає механізм взаємодії структурних підрозділів Державного комітету України у справах сім'ї та молоді, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров'я України у попередженні жорстокого поводження з дітьми, фізичного, сексуального, психологічного, соціального насильства, наданні невідкладної допомоги дітям, які потерпіли від жорстокого поводження.

1.3. Порядок розроблено відповідно до Конвенції про права дитини, Конвенції Міжнародної організації праці "Про заборону та негайні дії щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці", Сімейного та Кримінального кодексів України, Кодексу України про адміністративні порушення, Законів України "Про охорону дитинства",  "Про попередження насильства в сім'ї", "Про звернення громадян", "Про освіту", "Про міліцію", "Про органи і служби у справах неповнолітніх та спеціальні установи для неповнолітніх", Указу Президента України від 21.02.2003 N 154/2003 "Про Державну програму запобігання дитячій бездоглядності на 2003-2005 роки".

1.4. У цьому Порядку поняття "жорстоке поводження з дитиною" означає будь-які форми фізичного, психологічного, сексуального або економічного та соціального насилля над дитиною в сім'ї або поза нею.

Поняття "дитина" у даному Порядку означає особу у віці до 18 років (повноліття), якщо згідно з законом, застосовуваним до неї, вона не набуває прав повнолітньої раніше.

Розділ 2. Порядок подання та реєстрація звернень та повідомлень


2.1. Звернення
(повідомлення) про факти жорстокого поводження з дитиною подаються як самою дитиною, так і фізичними особами за місцем їх проживання за наявності фактів такого поводження або при реальній загрозі їх учинення.

2.2. Звернення (повідомлення) про факти жорстокого поводження приймаються посадовими особами органів внутрішніх справ, органів та закладів освіти, охорони здоров'я, управлінь у справах сім'ї та молоді, центрів соціальних служб для молоді та передаються для реєстрації до відповідного територіального підрозділу служби у справах неповнолітніх протягом однієї доби з моменту отримання звернення (повідомлення).

2.3. Діти, які зазнали жорстокого поводження (або щодо яких існує загроза його вчинення), також можуть бути виявлені під час проведення рейдів служб у справах неповнолітніх, кримінальної міліції у справах неповнолітніх, через мережу "телефонів довіри" тощо. У цьому разі кожен виявлений факт документується і передається до територіального підрозділу служби у справах неповнолітніх за місцем проживання дитини.

2.4. Усні повідомлення перед передачею їх до служби у справах неповнолітніх оформлюються письмово посадовою особою, яка отримала повідомлення з позначкою, від кого та коли (дата, час) отримано повідомлення.

2.5. Реєстрація повідомлень та звернень, отриманих службою у справах неповнолітніх, проводиться у відповідності до вимог Закону України "Про звернення громадян".

2.6. Не допускається розголошення відомостей по суті звернення дитини, з'ясування додаткової інформації, що не стосується суті звернення. Ця заборона не поширюється на посадових осіб, які мають відношення до вирішення справи. На прохання дитини, висловленого в будь-якій формі, не підлягають розголошенню її прізвище, місце проживання, навчання або роботи.

Розділ 3. Розгляд звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження
з дітьми або реальної загрози його вчинення


3.1. Загальні питання розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення:

3.1.1. Координатором заходів щодо захисту дітей від жорстокого поводження з ними або реальної загрози його вчинення є служба у справах неповнолітніх.

3.1.2. Якщо в заяві (інформації офіційних органів) вбачається ознака злочину чи загроза його вчинення, вона обов'язково передається органу внутрішніх справ для вжиття заходів.

3.1.3. Усі заяви та повідомлення з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення в обов'язковому порядку реєструються у відповідному журналі обліку заяв та повідомлень.

3.1.4. У разі необхідності зазначені в Порядку установи (служби) організовують надання невідкладної медичної (викликають швидку допомогу), психологічної та інших видів допомоги дитині, яка постраждала внаслідок жорстокого поводження.

3.2. Служби у справах неповнолітніх:

3.2.1. Ведуть загальний облік дітей, які зазнали жорстокого поводження, та сімей, у яких діти зазнали жорстокого поводження.

3.2.2. Координують діяльність органів освіти, охорони здоров'я, внутрішніх справ щодо профілактики та припинення фактів жорстокого поводження з дітьми.

3.2.3. Надають необхідну допомогу дитині, яка зазнала жорстокого поводження, та в разі загрози його вчинення вживають заходів до попередження жорстокого поводження щодо дитини.

3.2.4. Направляють дитину для обстеження стану її здоров'я до установ і закладів охорони здоров'я з метою документування фактів жорстокого поводження, надання дитині необхідної медичної допомоги, у тому числі лікування в стаціонарі.

3.2.5. Уживають невідкладних заходів до ліквідації наслідків і загрози неправомірних дій щодо дитини; у разі потреби разом з кримінальною міліцією у справах неповнолітніх розв'язують питання про тимчасове вилучення дитини із середовища, де вона зазнала жорстокого поводження, та про подальше її влаштування.

3.2.6. Спільно з центрами соціальних служб для молоді надають необхідну соціально-психологічну допомогу, проводять профілактичну та роз'яснювальну роботу щодо наслідків жорстокого поводження з дітьми.

3.2.7. Представляють, у разі необхідності, інтереси дитини в суді.

3.3. Органи внутрішніх справ:


3.3.1. Працівники органів внутрішніх справ, у тому числі кримінальної міліції у справах неповнолітніх, здійснюють прийняття інформації про випадки жорстокого поводження з дітьми цілодобово. Повідомлення зобов'язані приймати всі працівники органів внутрішніх справ.

3.3.2 У разі усного звернення або телефонного повідомлення працівником органу внутрішніх справ складається протокол цього звернення чи повідомлення.

3.3.3. Усі звернення та інформації з приводу жорстокого поводження з дітьми, у яких вбачаються ознаки злочинний діянь або загроза їх учинення, обов'язково реєструються в черговій частині органу внутрішніх справ. Інші заяви та скарги, які надходять поштою, реєструються в канцелярії органу внутрішніх справ і, якщо вони потребують додаткової перевірки, розглядаються в терміни, визначені законодавством.

3.3.4. Усі звернення та повідомлення щодо жорстокого поводження з дітьми розглядає керівництво органу внутрішніх справ і дає конкретні вказівки працівникам кримінальної міліції у справах неповнолітніх щодо необхідних матеріалів для подальшого прийняття рішення згідно із законодавством. Після перевірки викладених у зверненні фактів керівник органу внутрішніх справ приймає рішення про притягнення винних осіб до відповідальності.

3.3.5. Якщо питання, порушені в заяві дитини, не належить до компетенції органів внутрішніх справ, працівники кримінальної міліції у справах неповнолітніх переадресовують їх за належністю і повідомляють про це відповідну службу у справах неповнолітніх та автора звернення (повідомлення).

3.3.6. Працівники кримінальної міліції у справах неповнолітніх тісно співпрацюють із службами у справах неповнолітніх, центрами соціальних служб для молоді, органами прокуратури, освіти, навчальними закладами, закладами охорони здоров'я відповідно до законодавства.

3.3.7. У разі потреби термінового вилучення дитини із сім'ї, де батьки чи особи, що їх замінюють, жорстоко поводяться з нею, працівники кримінальної міліції у справах неповнолітніх спільно зі службами у справах неповнолітніх вирішують питання щодо подальшого влаштування дитини.

3.3.8. За всіма фактами жорстокого поводження з дітьми та результатами розгляду працівники кримінальної міліції у справах неповнолітніх зобов'язані інформувати:

заявника;
службу у справах неповнолітніх;
батьків дитини або осіб, які їх замінюють (за згодою дитини);
у разі необхідності, органи прокуратури та суд.

3.4. Органи та заклади освіти:

3.4.1. Здійснюють приймання заяв та повідомлень про випадки жорстокого поводження з дітьми.

3.4.2. Терміново (протягом однієї доби) передають повідомлення у письмовій формі до служби у справах неповнолітніх, органів внутрішніх справ про випадок жорстокого поводження з дитиною чи реальну загрозу його вчинення.

3.4.3. Уживають заходів до виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми у навчальних закладах, притягують до дисциплінарної відповідальності співробітників, учнів та інших осіб, які допускають жорстоке поводження з дітьми.

3.4.4. Керівники навчальних закладів зобов'язують педагогічних працівників, зокрема класних керівників, проводити попереджувальну роботу з батьками з метою недопущення випадків жорстокого поводження з дітьми в сім'ях, а також відстежувати подібні випадки з боку інших учнів.

3.4.5. Класні керівники організовують роботу з батьками щодо роз'яснення наслідків жорстокого поводження з дітьми в сім'ях, а також з особами, що становлять найближче оточення дитини, яка постраждала від жорстокого поводження або потерпає від реальної загрози його вчинення.

3.5.Органи та заклади охорони здоров'я:

3.5.1. Лікувально-профілактичні установи та заклади цілодобово здійснюють приймання дітей, які зазнали жорстокого поводження, та надають їм потрібну медичну допомогу.

3.5.2. При обстеженні дитини медичні працівники звертають увагу на ушкодження, що могли виникнути внаслідок жорстокого поводження з дитиною, та повідомляють про це дільничного педіатра, орган внутрішніх справ та відповідну службу у справах неповнолітніх.

3.5.3. У разі виявлення або надходження звернень чи повідомлень з приводу жорстокого поводження проводять медико-соціальну реабілітацію дітей, які потерпіли внаслідок жорстокого поводження.

3.6. Управління (відділи) у справах сім'ї та молоді:

3.6.1. Здійснюють приймання та розгляд звернень і повідомлень про випадки жорстокого поводження з дітьми.

3.6.2. Терміново (протягом однієї доби) передають повідомлення у письмовій формі до служби у справах неповнолітніх, органів внутрішніх справ про випадок жорстокого поводження з дитиною чи реальну загрозу його вчинення.

3.6.3. Направляють дітей, які зазнали жорстокого поводження, та членів сім'ї, стосовно яких існує реальна загроза його вчинення, до спеціалізованих установ для надання допомоги (кризові центри соціально-психологічної допомоги, притулки, центри медико-соціальної реабілітації, прийомні сім'ї).

3.6.4. Проводять профілактичну, роз'яснювальну роботу серед громадськості щодо попередження жорстокого поводження з дітьми.

3.7. Центри соціальних служб для молоді:


3.7.1. Здійснюють приймання заяв та повідомлень про випадки жорстокого поводження щодо дитини.

3.7.2. Терміново (протягом однієї доби) передають повідомлення у письмовій формі до служби у справах неповнолітніх, органів внутрішніх справ про випадок жорстокого поводження з дитиною чи реальну загрозу його вчинення.

3.7.3. У разі необхідності надають первинну (під час звернення) соціально-психологічну допомогу дітям, які постраждали від жорстокого поводження.

3.7.4. Надають правові, психологічні, соціально-медичні та соціально-психологічні послуги з метою збереження соціального статусу та повноцінної життєдіяльності, адаптування у суспільстві дітей, які постраждали від жорстокого поводження.

3.8. Притулок для неповнолітніх та центр соціально-психологічної реабілітації неповнолітніх

3.8.1. Діти, які постраждали від жорстокого поводження, а також діти із сімей, перебування в яких загрожує їх здоров'ю чи життю, мають можливість цілодобово звернутися до притулку для неповнолітніх або центру соціально-психологічної реабілітації неповнолітніх.

3.8.2. Підставою для прийняття дитини є звернення дитини (усне або письмове) до адміністрації закладу за допомогою, яке обов'язково реєструється та невідкладно розглядається керівництвом закладу.

3.9. Всеукраїнська дитяча лінія (8-800-500-21-80) та система телефонів довіри:


3.9.1. Безкоштовно, конфіденційно та анонімно надає консультації і психологічну допомогу дитині, яка постраждала внаслідок жорстокого поводження з нею.

3.9.2. Надає дитині інформацію про роботу служб у справах неповнолітніх, відділів у справах сім'ї та молоді, соціальних служб для молоді, органів опіки і піклування, освіти і науки, охорони здоров'я, кримінальної міліції у справах неповнолітніх, неурядових організацій, які працюють в інтересах дітей.

3.9.3. Інформує відповідну службу у справах неповнолітніх про факт жорстокого поводження (у разі якщо така дитина погодилася повідомити свою адресу проживання) з метою оперативного втручання та надання допомоги. Начальник управління з питань дитинства Л.Ю.Якименко

{ Документ отримано з офіційного джерела - zakon.rada.gov.ua }

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ
м. Київ
від 21.12.2009 № 1151  

 

Про внесення змін до Положення
про державну підсумкову атестацію
учнів (вихованців) у системі
загальної середньої освіти    
         

Відповідно до статті 34 Закону України "Про загальну середню освіту", постанов Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 № 1717 "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст,  структуру і 12-річний термін навчання" (із змінами),  від 25.08.2004 № 1095 "Деякі питання запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти" (із змінами) та від 31.12.2005 №1312 "Про невідкладні заходи щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти" (із змінами)                                                   

НАКАЗУЮ:                       

1. Унести зміни до Положення  про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого  наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 № 94, зареєстрованого в Міністерстві  юстиції України 27.02.2008 за № 151/14842,  виклавши  його в новій редакції, що додається.                     

2. Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.                      

3. Подати наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.

4. Опублікувати цей наказ в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України, газеті «Освіта України», розмістити на сайті МОН України.

5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра П.Б.Полянського.        

Міністр                                                                            
І.О.Вакарчук     
                                                                          

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН
18.02.2008 № 94
(у редакції наказу МОН
від 21.12.2009 № 1151)  

ЗАРЕЄСТРОВАНО
в Міністерстві юстиції України
18 січня 2010 р.
за № 39/17334

           

Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) 
у системі загальної середньої освіти  

 

I. Загальні положення  


1.1. Державна підсумкова атестація учнів
(вихованців) (далі – атестація) – це форма контролю за відповідністю освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів І, II, III ступенів,  професійно-технічних і вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації, що надають повну загальну середню освіту, відповідним навчальним програмам.  

1.2. Зміст, форма та строки атестації щороку визначаються МОН.
Перелік предметів, з яких здійснюється атестація та звільнення від неї, визначається цим Положенням. Учням (вихованцям), які закінчили загальноосвітній навчальний заклад певного ступеня, видається  відповідний документ:

після закінчення початкової школи – табель успішності;

після закінчення основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;

після закінчення навчального закладу системи загальної середньої освіти – атестат про повну загальну середню освіту.            

1.3. Особам, які закінчили дев’ятий клас основної  школи з навчальними досягненнями  високого рівня (10, 11, 12 балів) за семестри, рік та атестацію, видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою.

Особам, нагородженим золотою або срібною медаллю, видається атестат  з  відзнакою  про повну загальну середню освіту.  

II. Проведення атестації  


2.1. Атестація проводиться в загальноосвітніх навчальних закладах  з навчальних предметів інваріантної частини типових навчальних планів, затверджених МОН.  

2.2. Результати атестації оцінюються за 12-бальною шкалою відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.  

2.3. У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту та атестата про повну загальну середню освіту на підставі семестрових  виставляються річні бали. Вони є підсумковими і виставляються незалежно від результатів атестації. Бали за атестацію виставляються окремо.  

2.4. Учні (вихованці), які хворіли під час проведення атестації, зобов'язані надати медичну довідку, на підставі якої їм надається право пройти атестацію  до початку нового навчального року.  

2.5. Атестація включається у структуру навчального року.           

2.6. Контроль за дотриманням вимог організації та проведення атестації покладається на відповідні органи управління освітою.  

III. Державні атестаційні комісії  


3.1. Державні атестаційні комісії (далі – комісії) створюються в навчальних закладах місцевими органами управління освітою не пізніше ніж за два тижні до початку атестації:

за освітній рівень початкової загальної середньої освіти – у складі: голова (керівник навчального закладу або його заступник) та вчитель, який викладає в цьому класі;

за освітній рівень базової  загальної середньої освіти – у складі: голова (керівник навчального закладу або його заступник) та члени комісії: учитель, який викладає предмет у цьому класі, та вчитель  цього самого циклу предметів;

за освітній рівень повної загальної середньої освіти – у складі: голова (керівник навчального закладу або його заступник) та члени комісії: вчитель, який викладає предмет у цьому класі, та  вчитель  цього самого циклу предметів.  

3.2. На голів комісій покладається відповідальність за об'єктивність проведення атестації та дотримання порядку її проведення.  

3.3. Головою комісії не може бути керівник навчального закладу (його заступник), який викладає у цьому класі предмет, з якого проводиться атестація.  

3.4. За наявності паралельних класів (груп) у навчальному закладі може бути створено декілька комісій з одного предмета.  

3.5. Під час проведення атестації, крім членів комісії, можуть бути присутніми особи, уповноважені органами управління освітою.  

3.6. Втручання в проведення атестації та визначення її результатів  особами, які не є членами комісії, не допускається.  

3.7. Результати атестації за освітній рівень базової та повної  загальної середньої освіти заносяться до протоколу встановленого зразка.  

3.8. Протоколи засідань комісій про результати атестації та матеріали атестації зберігаються 3 роки в загальноосвітньому навчальному закладі.  

IV. Атестація в початковій школі  


4.1. У початковій школі атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мова і читання) та математики.  

4.2. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання).  

4.3. Бали за атестацію з цих предметів виставляються за результатами підсумкових контрольних робіт. Завдання для проведення підсумкових контрольних робіт рекомендуються МОН.  

4.4. Учні початкової школи, які прибули із-за кордону і почали вивчати українську мову в поточному навчальному році, замість атестації з цього предмета можуть за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, та за рішенням педагогічної ради проходити атестацію з мови навчання.  

4.5. Педагогічна рада навчального закладу на підставі результатів навчальної діяльності учнів ухвалює
рішення про переведення їх до основної школи.  

V. Атестація в основній школі  


5.1. Атестація в основній школі проводиться з п'яти предметів:
українська  мова, математика, географія, біологія,  іноземна мова чи інший гуманітарний предмет за вибором навчального закладу (у навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин атестація може проводитися з мови навчання) у формі, визначеній МОН (усне опитування,  письмова робота, захист творчих робіт тощо), за збірниками завдань, затвердженими МОН.

У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів,  спеціалізованих навчальних закладах таким  предметом за вибором може бути предмет, що вивчався поглиблено.  

5.2. Учні (вихованці) основної школи загальноосвітніх навчальних закладів (класів, груп) з навчанням мовами національних меншин, які прибули із-за кордону і почали вивчати українську мову в поточному навчальному році, замість атестації з цього предмета можуть за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, та за рішенням педагогічної ради проходити атестацію з мови навчання.  

VI. Атестація у старшій школі  


6.1. Бали за атестацію у старшій школі  виставляються за результатами підсумкових контрольних робіт.

Завдання для проведення підсумкових контрольних робіт рекомендуються МОН. 

Підсумкові контрольні роботи  у старшій школі проводяться з трьох  предметів: української мови (переказ обов’язково), математики або історії України (обов’язково) та одного предмета з інваріантної складової навчального плану за вибором учнів.

Підсумкову контрольну роботу з математики  виконують учні (вихованці), які навчалися в класах універсального (безпрофільного), природничо-математичного, технологічного напрямів та економічного профілю.   

Підсумкову контрольну роботу з історії України виконують учні (вихованці), які навчалися в класах філологічного, суспільно-гуманітарного, художньо-естетичного та спортивного напрямів.

У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з профільним навчанням  проводяться підсумкові контрольні роботи  з предмета за вибором відповідно до профільної підготовки. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин  предметом за вибором може бути  мова навчання.  

6.2. Учні (вихованці) старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів (класів, груп) з навчанням мовами національних меншин, які прибули із-за кордону і почали вивчати українську мову лише в поточному навчальному році, замість підсумкової контрольної роботи з цього предмета  можуть за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, та за рішенням педагогічної ради виконувати підсумкову контрольну роботу з мови навчання.  

VII. Атестація екстернів  


7.1. Екстерни допускаються до атестації:


за курс початкової загальної  освіти;

за курс базової загальної середньої освіти, якщо мають документ про відповідний рівень освіти;

за курс  повної загальної середньої освіти, якщо мають документ про відповідний рівень освіти.     

7.2. Можливість пройти атестацію за освітній рівень відповідно початкової, базової та повної загальної середньої освіти мають особи, які:

з поважних причин не мають змоги відвідувати навчальні заняття в загальноосвітньому навчальному закладі;

прискорено опанували навчальний матеріал відповідного класу, ступеня навчання; не завершили навчання в навчальному закладі системи загальної середньої освіти;

є учнями загальноосвітніх навчальних закладів з денною формою навчання та з не залежних від них причин не можуть пройти річне оцінювання та атестацію більше ніж з двох предметів;

є випускниками загальноосвітніх навчальних закладів попередніх років, які у свій час не мали річного оцінювання та (або) не пройшли атестацію з будь-яких предметів (кількість предметів не обмежується);

отримали документ про відповідний рівень загальної середньої освіти за кордоном;

є громадянами України, які тимчасово або постійно проживають за кордоном і навчаються в Міжнародній українській школі за дистанційною формою;

є іноземцями або особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.   

7.3. Громадяни України, які навчалися й отримали документ про відповідний рівень загальної середньої освіти за кордоном, з метою отримання документа державного зразка про базову або повну загальну середню освіту зобов'язані пройти атестацію екстерном. За наявності міжнародних угод про взаємне визнання та еквівалентність документів про освіту атестація екстерна не здійснюється, крім випадків, коли на ній наполягає екстерн.  

7.4. Громадяни України, які навчалися й отримали документ про здобуття ними відповідної середньої освіти за кордоном, можуть на підставі письмової заяви на ім’я керівника навчального закладу та за згодою відповідного органу управління освітою одночасно пройти атестацію за курс базової та повної загальної середньої освіти.  

VIII. Атестація за результатами річного оцінювання, звільнення від атестації  


8.1. Учні (вихованці) загальноосвітніх санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) для хворих дітей у період їх перебування в цих закладах, спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для глухих дітей, зі зниженим слухом, сліпих, зі зниженим зором, з порушеннями опорно-рухового апарату, тяжкими порушеннями мовлення, затримкою психічного розвитку, розумово відсталих  дітей звільняються від атестації.

Такі учні (вихованці) можуть допускатися до проходження атестації за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють. Для осіб, звільнених від атестації, у додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту  або атестата про повну загальну середню освіту виставляються річні бали та робиться запис: «звільнений(а)».  

8.2. Учням (вихованцям), які за станом здоров'я звільняються від атестації, необхідно подати  такі документи: 

заяву батьків або осіб, які їх замінюють; 

довідку лікарсько-контрольної комісії, засвідчену печаткою закладу охорони здоров’я.  

8.3. Підставою для звільнення від атестації є рішення педагогічної ради, на основі якого видається наказ керівника загальноосвітнього навчального закладу.  

8.4. За рішеннями МОН, МОЗ, Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, Міністерства охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки, управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій учні (вихованці), які проживають у зонах стихійного лиха, можуть бути звільнені від атестації у випускному класі.  

8.5. Учні (вихованці) випускних класів, які беруть участь у спортивних змаганнях, конкурсах, виставках, що мають статус міжнародних відповідно до чинного законодавства України й проходять під час атестації, звільняються від неї.

8.6. Учасники тренувальних зборів з підготовки до олімпіад, турнірів, змагань, конкурсів, які мають статус міжнародних, звільняються від атестації. У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або атестата про повну загальну середню освіту виставляється річна та атестаційна оцінки  12 балів з того предмета, з якого учні (вихованці) брали участь у тренувальних зборах, з інших предметів виставляються атестаційні оцінки за результатами річного оцінювання.  

8.7. Учасники міжнародних предметних олімпіад та турнірів,  конкурсів, переможці III та учасники IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад звільняються від атестації з предметів, з яких вони стали переможцями (у відповідних випускних класах). У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або атестата про повну загальну середню освіту виставляються річний та атестаційний бали з цих предметів – 12 балів.  

8.8. Переможці II та учасники ІІІ етапів Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт Малої академії наук (у відповідних випускних класах) звільняються від атестації з предмета, який є базовим для оцінювання навчальних досягнень учнів під час конкурсу. У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або  атестата про повну загальну середню освіту виставляються  річний  та атестаційний бали  з цих предметів – 12 балів.  

IX. Апеляційні комісії. Подання та розгляд апеляцій  


9.1. Для забезпечення об'єктивного проведення атестації створюються апеляційні комісії з кожного предмета у  відповідних місцевих органах управління освітою.  

9.2. Чисельність і склад апеляційних комісій затверджуються відповідним наказом керівника органу управління освітою.  

9.3. Оскарження  процедури проведення та об’єктивності оцінювання результатів атестації, що проводилася у письмовій формі, можуть подаватися  до районної (міської) апеляційної комісії не пізніше трьох робочих днів після оголошення результатів атестації.  

9.4. Повторна атестація апеляційними комісіями не проводиться.  

9.5. Матеріали атестації розглядаються  апеляційними комісіями не більше трьох робочих днів після подання обґрунтованої заяви. Результати розгляду апеляції оформлюються відповідним протоколом, де виставляється відповідна обґрунтована оцінка (бал).  

9.6. Рішення районної (міської)  апеляційної комісії є остаточним.    

Директор департаменту
загальної середньої та дошкільної освіти  
О.В. Єресько

 

 

Перелік захворювань, що можуть бути перешкодою для проходження громадянами зовнішнього незалежного оцінювання

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ


Н А К А З

25.02.2008

N 124/95



Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
7 березня 2008 р.
за N 189/14880


Про затвердження Переліку захворювань,
що можуть бути перешкодою для проходження
громадянами зовнішнього незалежного оцінювання


Відповідно до Указу Президента України від 04.07.2005 N 1013 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення  функціонування та розвитку освіти в Україні", Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Український прорив: для людей, а не політиків", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2008 N 14, наказу Міністерства освіти і науки України від 25.12.2007 N 1172 "Про затвердження Умов прийому до вищих навчальних закладів України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2007 за N 1413/14680, і з метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти та соціального захисту осіб з обмеженими фізичними можливостями

 

Н А К А З У Є М О:

1. Затвердити Перелік захворювань, що можуть бути перешкодою для проходження громадянами зовнішнього незалежного оцінювання, згідно з додатком.

2. Перелік опублікувати в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України.

3. Місцевим закладам охорони здоров'я надавати інформацію на запит абітурієнта або його батьків (опікунів) про захворювання абітурієнта (якщо воно вказане в Переліку), а також висновок про необхідність створення особливих (специфічних) умов для проходження зовнішнього незалежного оцінювання.

4. Керівникам вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації розробити та оприлюднити програми співбесід для осіб з обмеженими фізичними можливостями (інваліди 1 і 2 груп; діти-інваліди та абітурієнти, що мають захворювання, вказані в Переліку), для яких Український центр оцінювання якості освіти не може створити належні умови для проходження зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень.

5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра освіти і науки України Шинкарука В.Д. і заступника Міністра охорони здоров'я України Лозаришинця В.В.

Міністр освіти і науки України І.О.Вакарчук

Міністр охорони здоров'я України В.М.Князевич


Додаток
до наказу Міністерства
освіти і науки України
та Міністерства охорони
здоров'я України
25.02.2008 N 124/95



ПЕРЕЛІК
захворювань, що можуть бути перешкодою
для проходження громадянами зовнішнього
незалежного оцінювання

 

N з/п

Перелік захворювань

Допуск до екзаменів

1.

Соматичні хвороби у гострий період (середньої тяжкості або з тяжким перебігом)

Після одужання під контролем клініко-лабораторних обстежень

 2.

Гострі інфекційні хвороби

Те саме

 3.

Активна форма туберкульозу

Звільняються від екзаменів постійно

 4.

Хронічні хвороби у період загострення, які потребують постільного режиму вдома чи у стаціонарі, середньої тяжкості або з тяжким перебігом

Після клініко-лабораторної ремісії та відновлення працездатності

 5.

Онкологічні хвороби

Звільняються від екзаменів постійно

 6.

Рецидивуючі гематологічні хвороби

Звільняються від екзаменів постійно

  

в тому числі гіпохромна анемія різної етіології з рівнем гемоглобіну нижче 90 г/л

Після одужання під контролем клініко-лабораторних обстежень

 7.

Аутоімунні хвороби з рецидивуючим та хронічним перебігом

Звільняються від екзаменів постійно

 8.

Інвалідизація із втратою самообслуговування

Звільняються від екзаменів постійно

 

  9. 

Будь-які патологічні стани, що призвели до стійких 

виражених порушень функцій життєво важливих органів та

систем:серцево-судинної, легень,шлунково-кишкового тракту,печінки, нирок, сечового міхура, центральної,

периферичної нервової системи, опорно-рухового апарату,

імунної системи, ендокринної системи

                        Звільняються від екзаменів постійно


Директор департаменту
вищої освіти МОН Я.Я.Болюбаш

Заступник начальника відділу освіти
департаменту кадрової політики,
освіти та науки МОЗ О.М.Дзюба

 

 

 

 

 

 

 

 

Go to top